LAFF ģenerālsekretārs AAE tiekas ar Etihad Rail pārstāvjiem

LAFF ģenerālsekretārs AAE tiekas ar Etihad Rail pārstāvjiem

Jau kopš 1860. gada, kad Latvijas teritorijā tika uzbūvēts pirmais dzelzceļa līnijas iecirknis, dzelzceļa transports ir kļuvis par plaši izmantotu un svarīgu pasažieru un kravu pārvadājumu veidu. Taču Apvienotajos Arābu Emirātos tas ir tikai attīstības stadijā. Etihad Rail ir tie, kuri ir uzsākuši dzelzceļa tīkla izveidi AAE.

LAFF Ģenerālsekretārs Māris Dreimanis Apvienotajos Arābu Emirātos tikās ar Etihad Rail pārdošanas direktoru Kendric Tang, lai pārrunātu sadarbības iespējas un iepazītos ar dzelzceļa tīkla darbību un attīstību. Sarunai pievienojās arī Khaled al Halil, Etihad Rail biznesa attīstības vadītājs.

Etihad Rail ir dibināts 2009. gadā ar mērķi vadīt Apvienoto Arābu Emirātu nacionālo dzelzceļa tīkla izveidi, darbību un attīstību. Dzelzceļa tīkls ir veidots, vadoties pēc augstākajiem starptautiskajiem standartiem, un tas savieno Apvienotos Arābu Emirātus ar pārējām Līča arābu valstu sadarbības padomes valstīm (Gulf Cooperation Council). Tā ir pirmā sauszemes transporta sistēma, kas savieno AAE nozīmīgākās pilsētas no Ghuwaifat (Ghuwaifat) līdz Fudžerai (Fujairah).

1200 km garais tīkls stiepsies cauri AAE, sākot no Saūda Arābijas robežas līdz Omanas robežai. Etihad Rail tiek būvēts pa posmiem un 70% no plašā dzelceļa tīkla jau ir pabeigti.

Pirmais posms ir 264 km garš. Tas savieno Šahas un Habshanas sēra laukus ar Ar-Ruwais ostu un pilnīgi darbojas jau kopš 2016. gada janvāra. No Habshanas un Šahas uz Ar-Ruwais ostu transportē līdz pat 22000 tonnām sēra granulu katru dienu. Kopš 2016. gada Etihad Rail ir nodrošinājis jau vairāk nekā 30 miljonu tonnu sēra granulu transportēšanu.

Etihad Rail pirmais posms piedāvā modernus, drošus, izmaksu ziņā efektīvus un videi draudzīgus pakalpojumus, kas tiks uzlaboti un attīstīti, virzoties uz projekta otro posmu. Dažādojot resursus un stiprinot valsts ekonomiku ārpus naftas sektora, tas palīdzēs veicināt ekonomisko izaugsmi un sociālo attīstību Apvienotajos Arābu Emirātos.

Ir veikti nozīmīgi soļi arī otrā posma attīstībā – lemts par finansējumu, noslēgti līgumi ar ostām un rūpniecības kompleksiem. Tas savienos Ghuwaifat (AAE robeža ar Saūda Arābiju) ar Fudžeru AAE austrumu piekrastē, stiepjoties cauri Emirātiem un šķērsojot Abū Dabī, KIZAD (Kalifa rūpniecisko zonu Abū Dabī), Kalifas ostu, Jebel Ali ostu, Dubaiju, Šarjahu un Rāselhaimu.

Kā minēja LAFF Ģenerālsekretārs Māris Dreimanis: “Situācijā, kad Austrumeiropas dzelzceļa kompānijas izjūt kravu kritumu no Baltkrievijas un Krievijas, attiecīgi samazinot gan kvalificēta, gan mazkvalificēta darba spēka apjomu, speciālisti, kuri ir pieprasīti šajā nozarē, izmanto iespēju sākt savu darbību Apvienotajos Arābu Emirātos, kur, atšķirībā no Eiropas, dzelzceļš ir parādījies tikai nesen, taču ar lielām ambīcijām un potenciālu dzelzceļa tīkla izveidē”. Etihad Rail dzelzceļa tīkls ne tikai nodrošina izdevīgus kravu pārvadājumus, distribūcijas, kraušanas un loģistikas pakalpojumus, bet dara to arī dabai draudzīgā un energoefektīvā veidā. Etihad Rail tiecas pēc līdz pat 70-80% samazināta sauszemes transporta radīto emisiju daudzuma, kā arī 9000 jaunu darba vietu izveides līdz 2030. gadam.